Tänään jälleen neuvola.

H-Hb on onneksi lähtenyt lievään nousuun raudan aloituksen myötä, nyt näytti 118, kun edellinen lukema 116. Painoa oli tullut taas lisää, enkä kyllä voi syyttää muuta kun tätä nestemäärää. Sillä olen nyt koko vkon syönyt terveellisemmin ja jättänyt suolaiset ja makeat pois. RR oli viimeistä lukemaa korkeammalla, mutta pissa oli täysin puhdas, joten tuskinpa mistään raskausmyrkytyksestä on kyse. Mä vaan turpoan, ei mahda mitään. Vauva oli jo tosi alhaalla. Neukkutädin mukaan kokoa semmoinen 3 kg 300 g. Saas nähdä. Tänään jo rv 38, että periaatteessa vauva voi syntyä koska tahansa. En usko jostain syystä siihen että menis kamalasti ainakaan yli. Multa kysyttiin myös että "onkos supistellut" ja vastasin pokkana että "no eipä ole" ja kas kummaa kun oli aika tutkia vauvaa, oli mulla komia supistus ja jouduttiin hetki odottelemaan että menee ohi. Kyllä nolotti! En mä ole hokannut miltä harkkasupistus tuntuu. No nytpä tiedän. Ja onhan niitä supisteluita sitten ollut enemmän ja vähemmän, etenkin viime aikoina.

Ulkona sen verran p. keli, etten ainakaan koiraa saa tuonne lenkille mukaan, joten tuskin tulee yksin lähdettyä sohjoon tallaamaan, joten jää varmaankin tämän päivän lenkkeily välistä.

Yöt on mennyt komiasti valvoessa, ei vaan ole uni tullut vaikka kuin on yrittänyt. Vasta joskus aamuyön jälkeen napsahtaa uni päälle, ja sitten kun kello soittaa niin vois jatkaa unia. On se niin väärin. Kuulema johtuu hormoneista. En kyllä ihmettele. Tosin eikö elimistö tajua että nyt ois niin hyvä aika levätä ennen kuin vauva tulee taloon? No joo, onneksi mulla ei nyt ole päivisin ollut ihmeempää tekemistä, niin yrittänyt torkkua päivällä jonkin verran.

Mun pitäis pakata sairaalakassi valmiiksi, mut ei ole vielä saanut aikaseksi. Ehkä huomenna. Hygieniakamat mä ostin valmiiksi jo, olisivat vain pakkausta vailla...

Näillä mennään taas etiöpäin.